Aktualnie w naszym projekcie posiadamy kilka klas postaci: support, zabójca, medyk, tank, półtank, wojownik, on_hit. Po kolei wyjaśnię jak działa każda klasa.
Support: z angielskiego - wsparcie. Postać, która zazwyczaj ma za zadanie pomóc w eliminacji wroga, nie zawsze zadając obrażenia, np. wyciągając wroga w środek naszej drużyny. W takim przypadku wrogi bohater zostaje wyeliminowany z pola walki, a walka czterech na pięciu może być ciężka. Chociaż support nie musi też w ten sposób działać - może ochraniać swojego sojusznika i obijać wrogów.
Zabójca: w grach zazwyczaj pojawia się jako angielska wersja - assasin. Zabójca to postać o raczej niewielkiej puli życia (50-200 hp), ale z bardzo dużą ilością obrażeń, jakie może zadać wrogim postaciom. Zabójcy mogą razić na bliski dystans, jak i na daleki. Zazwyczaj są to postacie mobilne, które łatwo mogą uciec.
Medyk: w grach znany jako healer czy medic. To zazwyczaj niezbyt wytrzymała postać, z niewielkimi obrażeniami, która potrafi leczyć sojuszników. Jej głównym celem w grze jest utrzymanie sojuszników przy życiu w trakcie team fightów.
Tank: w polskiej wersji - czołg. Klasa postaci, która ma dużo życia (ponad 450 hp) i potrafi przeżyć mocniejszy ostrzał. Zazwyczaj zadaje niewielkie obrażenia. Jej zadaniem jest przyjmowanie obrażeń, aby chronić pozostałych sojuszników.
Półtank: w grach znany jako half-tank: typ postaci, często też podtyp, który ma trochę więcej zdrowia od DPS-a, czyli postaci o zdrowiu z zakresu 50-250 hp, a jednocześnie nie jest tankiem (ma 250-400 hp). Zazwyczaj zdaje średnie obrażenia, czasami posiada umiejętność mobilną.
Wojownik: w angielskiej wersji - warrior. Jest to szczególny typ, bo może być medykiem, supportem, zabójcą, tankiem, jak i półtankiem. Tylko on_hit nie może być wojownikiem. Ta klasa za np. obijanie wrogów, leczenie sojuszników czy za trawienie umiejętnością staje się potężniejsza, np. leczy drużynę jeszcze lepiej, zadaje większe obrażenia albo ich umiejętność działa na większym dystansie. Jej wadą jest to, że zawsze na początku i gdy polegnie jest słaba w porównniu do innych bohaterów statycznych.
On_hit: znany także jako one_hit, czyli po polsku - jedno uderzenie. On_hit to klasa postaci - zabójców, które są wstanie bardzo szybko uśmiercić wrogiego bohatera za pomocą jednej lub dwóch umiejętności. Takie postaci jednak zazwyczaj posiadają mało zdrowia (50-180 hp).